گردو

اطلاعات صنعتي

۸۸ بازديد

گردو

توضيحات

پيشينه درخت گردو

درخت گردو يكي از كهن سالترين درخت ها به شمار مي رود طبق بررسي هاي ديرين شناسان اين گونه درخت گردو به زمان دوران سوم و چهارم زمين شناسي آثار آن كشف سده است. كه گردو داراي گونه هاي مختلفي در سراسر كره زمين يافت مي شده است.كشور عزيز ما ايران ركورددار ترين توليد كننده گردو در جهان به شمار مي رود بيشتر كشت گردو استان هايي همچون همدان،شهرستان بافت در كرمان،شهرستان گلپايگان در اصفهان ،شهرستان سامان در شهركرد و كهگيلويه و بوير احمد مي باشند كه بشترين كاشت و برداشت گردو در اين مناطق شناسايي شده .طبق بررسي هاي ديرين شناسان منشا درخت گردو شهركرد را آسياي غربي و نواحي هيماليا مي دانند.

گردو و مغز گردو

گردو يا جوز (از فارسي ميانه goz) به عبارتي اين كلمه گرفته شده از ميوه هاي گرد بيان مي شود.ميوه گردو داراي دو پوسته است يكي نرم كه سبز رنگ بوده و با گذشت زمان اين پوسته بيروني خشك مي شود و از بين مي رود و يك داراي يك پوسته سخت و چوبي است كه از مغز گردو محافظت مي كند و مغز گردو در آن به عمل مي آيد .

مغز گردو يا به آن چهار مغز نيز گفته مي شود نوعي از خشكبار بوده كه با بيرون كشيدن از پوسته چوبي و خشك آن قابل استفاده است طبق نظريه پزشكان و متخصصان طب سنتي مغز گردو داراي امگا۳ فراواني است كه سبب بهبود و كاركرد بهتر مغز مي شود ، داراي روغن فراواني است، اين نوع خشكبار كه در ايران و ساير كشور هاي جهان بسيار مورد استفاده قرار مي گيرد سرشار از امگا۳،روغن،پروتئين،فيبر،انتي اكسيدان ها ،مواد معدني بوده و همچين از روغن آن در توليد مواد هاي شوينده و شيميايي و بهداشتي نيز استفاده مي شود همچون شامپو،صابون ،كرم و….

موارد مصرف فروش مغز گردو:

مغز گردو به صورت خام (طبخ نشده) مورد استفاده قرار مي گيرد و يا آن را در آجيل با تركيب ساير مغزيجات ميل مي كنند.در ايران و ساير كشور ها از مغز گردو در غذا ها نيز مورد استفاده قرار مي گيرد در واقع با طبخ آن حاصل مي شود معروف ترين غذايي كه در بين ايرانيان زبان زد بوده و گردو در آن مصرف مي شود خورشت فسنجان است در شهرهايي همچون اصفهان نيز غذايي معروف با كشك يعني كلاجوش از گردو استفاده مي شود همچين در بعضي از خانواده ها خورش بادمجان را نيز با گردو طبخ مي كنند .همچنين از گردو در پخت شيريني كاربرد دارد در كيك هاي تولد از آن استفاده بسيار مي شود،بسياري از شيريني ها مغز گردو از طركيبات اصلي آن مي باشد مثل شيريني گردويي كه انواع مختلف دارد ،كلوچه كوكي كه در ايران محبوب است از گردو تشكيل شده و شيريني محبوب ايراني (كماج) كه از تركيبات گردو در پخت آن استفاده مي كنند

از روغن گردو و چربي آن در مصارف پزشكي ،شيميايي، بهداشتي مورد استفاده قرار مي گيرد.از روغن گردو عمدتا در مصارف استعمال خارجي بر روي اندام هاي بدن و حتي چكاندن روغن در بيني استفاده فراوان مي شود.در بهداشت و صنعت روغن گردو براي موي سر و پوست بدن استفاده مي شود و عصاره آن در شامپو،صابون،كرم و روغن و… استفاده مي شود.

سايت سبزينه اعلام ميدارد همكاران و عزيزاني كه درخواست خريد عمده گردو در اقسا نقاط كشور را دارند با تماس تلفني با كارشناسان ما از قيمت جديد مطلع شوند و خريداري خود را انجام دهند.

اقسام گردو كاشت شده در ايران

گردوهايي كه در نقاط گردو خيز ايران كاشته شده‌اند . اين گردوها در نقاط مختلف ايران با نام‌هاي گوناگون محلي ناميده مي‌شوند. با وجود تفاوت‌هاي ظاهري، ممكن است برخي از انواع، رقم واحدي باشند ولي نام‌هاي گوناگون داشته باشند. با اين توصيف مهم‌ترين انواع گردو كه در ايران كاشته مي‌شوند عبارتند از: گردوي كاغذي، گردوي سنگي، گردوي اردهاي سراب در آذربايجان شرقي، گردوي ماكويي، گردوي سوزني، گردوي نوك كلاغي، گردوي ضيا آبادي، گردوي خوشه‌اي، سبزوار، گردوي آميخته خراسان، گردوي بافت كرمان، گردوي مازندران، گردوي روستاي داران در آذربايجان شرقي، گردوي شهميرزاد، گردوي قزوين و طالقان، خوانسار، گردوي تسوج در آذربايجان، گردوي همدان، گردوي وفس، وانشان و تويسركان و ساير مناطق…فروش عمده گردو

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.