۵۹ بازديد

انواع روش هاي كاشت موي طبيعي

 

بعضي از افراد جامعه جوان،پير،خانم ،آقا و… از ريزش موي سر و يا كم مويي رنج مي برند و اين باعث مي شود كه اعتماد به نفس خود را در بين ديگر افراد جامعه از دست بدهند چرا كه موي سر افراد يكي از شاخصه هاي اصلي در زيبايي افراد به شمار مي رود . دلايل زيادي وجود  دارد كه افراد مبتلا به ريزش مو مي شوند از جمله دلايل عمده مي توان به تغذيه نامناسب،استرس و فشار هاي عصبي،درگيري هاي شغلي،بيماري هاي ارثي و… سبب مي شود تا افراد به ريزش مو دچار شوند.به همين دليل اين دسته از بيماران روش هاي مختلفي را استفاده مي كنند تا از ريزش مو خود جلوگيري كنند و اگر اين كار چاره ساز نبود ،به كاشت موي طبيعي كه يكي از روش هايي است كه امروزه رونق بسياري پيدا كرده و با روش هاي مختلفي بين پزشكان متخصص كاشت مو صورت مي پذيرد.

روش هاي بسياري براي كاشت مو در بين پزشكان و متخصصان اين رسته در ايران و جهان وجود دارد كه مي توان كه كاشت موي طبيعي به روش fit ، كاشت موي طبيعي به روش fut، كاشت موي طبيعي به روش sut، و كاشت موي طبيعي به روش هاي تركيبي و… اشاره نمود .

كاشت موي سر به روش fut

اگر بخواهيم به صورت خلاصه و چكيده انواع روش هاي كاشت موي طبيعي را بيان كنيم در مورد روش fut مي توان گفت كه اين روش در اتاق عمل انجام مي شود.درواقع پزشكان يك برش طولي به اندازه 2 سانتي متر از موهاي پشت سر بيمار جدا مي كنند،فوليكول هاي مو توسط ميكروسكپ هاي مخصوص از ان برش جدا شده و در محل مورد نظر براي بيمار كاشت مي شود.

كاشت مو به روش futيكي از مزيت هاي استفاده از اين روش نسبت به ساير روش ها  آن است موهاي پشت سر نسبت به نقاط ديگر سر كمتر مستعد كچلي و ريزش مو هستند.اما يكي از نقاط ضعف در fut را ميتوان اين گونه بيان نمود كه اين روش ممكن است در شكافي كه در برش طولي صورت مي پذيرد آثار لكه يا زخم در آن قسمت ديده شود البته با رويش مو در پيش سر اين لكه ها و زخم ها ديگر نمايان نخواهند شد.

كاشت موي سر به روش fit

در اين مدل جراحي نيازي ديگر به اتاق عمل نيست،كاشت موي به صورت سرپايي و از بي حسي موضعي استفاده مي شود. متخصصان توسط سوزن هايي نازك و تيز كه به آن ها پانچ گفته مي شود و ضخامتي اندازه كمتر از1 ميليمتر را داراست،موي سر را از قسمت هاي پرپشت سر بيمار جداسازي مي كنند و به قسمت هاي كم رويش موي سر بيمار پيوند مي دهند.

كاشت مو به روش fitاين روش در سال 2002 در آمريكا بسيار رايج شد .استفاده از روش fit نسبت به fut بيشتر پيشنهاد مي شود چرا كه نيازي به عمل جراحي نيست و مشكلات زيادي به بار نمي آورد و هيچ زخمي در پشت سر بر جاي نمي گذارد.

كاشت موي سر به روش Sut

اين روش نسبت به روش هاي فوق روش جديد و نوين تري بوده ، خيلي شباهت به روش FIT  دارد با اين تفاوت كه در روش FIT برداشت فوليكول هاي مو از پشت سر به صورت دستي با پانچ هاي خيلي ظريف انجام مي شود در صورتي كه در روش SUT برداشت فوليكول هاي موي سر از پشت سر بيمار به صورت اتوماتيك با پانچ هاي ليزي و با نظارت پزشك انجام مي شود و سرعت جداسازي و انتقال فوليكول ها در هر جلسه از كاشت مو حداقل به 10000فوليكول مي رسد در واقع يك پزشك مي تواند اين عمل جراحي كه به صورت سرپايي و بدون اتاق عمل است و از طريق بي حسي موضعي همچون روش FIT صورت مي پذيرد در يك جلسه به اتمام برساند

كاشت مو به روش Sutهمچنين اين روش هيچ جاي زخم يا برشي در پشت سر در اثر جدا كردن موها بر جاي نمي گذارد.اقدامي كه پس از جداسازي فوليكول ها به صورت اتوماتيك در SUT انجام مي شود اين است كه پس از جداسازي پياز مو فريز ميشود اين كار باعث مي شود تا از تخريب و از بين رفتن فوليكول هاي مو در حين زمان برداشت تا زمان كاشت جلوگيري شود همين وجه تمايز در بين ديگر روش هاي كاشت موست كه به روش SUT برتري داده و طبق آمار گرفته شده تخريب و به هدر رفتن فوليكول هاي مو به كمتر از 1 درصد رسيده است.

كاشت موي طبيعي به روش BHT

يا انتقال مو از بدن كه از عبارت Body Hair Transplant گرفته شده روشي مخصوص به بيماراني است كه بانك موي پشت سر آن ها خيلي ضعيف و كم پشت است و بيمار ناچارا بايد از قسمت ديگر از بدن خود مو تهيه كند اين نوع كاشت مو آخرين روشي است كه توسط متخصصان و پزشكان كاشت مو به بيمار توصيه مي شود.

كاشت مو به روش bht

سوال پيش مي آيد كه از چه قسمت هايي از بدن مو جداسازي مي شود و به قسمت هاي كم پشت و طاس سر پيوند داده مي شود ؟ جواب:موي نواحي مختلف بدن مانند:كتف،ران،پشت،سينه ها،و… عمده قسمت هايي از بدن هستند كه در اين روش پيوند مو استفاده مي شوند.

اين روش در صورتي كار ساز و قابل قبول خواهد بود كه پشت سر بيمار كمي بانك مو براي پيوند داشته باشد و براي پر كردن قسمت هاي اندك و خالي كم پشت از روش BHT استفاده كنند در واقع اگر از اين روش به صورت روش مكملي استفاده نمايند خيلي بهتر خواهد بود چرا كه اگر به صورت تكي از اين روش استفاده شود به دليل هم خواني نداشتن جنس و حالت موها بدن با موهاي سر جلوه بدي به بار خواهد امد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.