۶۸ بازديد
تفاوت آجر قرمز و زرد
 

تفاوت آجر هاي قرمز و زرد رسي

تفاوت آجر قرمز و زرد : آجر هاي نماي قرمز به غير رنگ و ظاهر با آجر هاي رسي تفاوت هاي ديگري را دارا مي باشند كه در زير مي توان به آن موارد اشاره نمود:

1) آجر نماي زرد از خاك رس تهيه و توليد مي شوند ولي آجر هاي نماي قرمز اصولا از معادن سنگ شيل استخراج و در كارخانه ها توليد مي شود . سنگ شيل داراي اكسيد آهن بالايي نيز مي باشد.و همين سبب مي شود كه آجر نماي قرمز نيازي به افزودن موارد رنگي نداشته باشد و دوام و سازگاري بالاتري نسبت به آجر هاي رسي نشان دهد.

2) تفاوت آجر قرمز و زرد : درصد نفوذ پذيري آب در آجر نما قرمز پايين تر از آجر رسي مي باشد و همين مورد سبب دوام بيشتر در تمامي فصول شده و در برابر گرما و سرما و يخبندان مقاوم تر خواهد بود.و همچنين اينگونه آجر ها مناسب براي مناطق سردسير و باراني نيز به شمار مي رود.

3) استفاده آجر نماي قرمز در شهر هاي بزرگ و آلوده و مناطق شرجي بيشتر پيشنهاد مي شود چرا كه اين نمونه آجر ها در برابر آلودگي و رطوبت نفوذ پذيري كمتري نشان مي دهد و همين امر سبب ماندگاري آن بوده و ساليان سال با همان كيفيت ماندگار مي ماند.

4) خاصيت ضد سايش آجرنماي قرمز باعث ميگردد كه در بسياري از كشورهاي جهان جهت استفاده در اماكن عمومي نظير پياده روها و نيز منازل ويلايي به صورت كف فرش استفاده گردد.

5) مقاومت فشاري بسيار بالا همين مزايا باعث گرديده تا در سراسر اروپا ، آمريكا ، چين و كشورهاي آسياي ميانه از اين نوع آجر نما اصفهان استفاده ميگردد.

 

نوين نماي اصفهان ارائه دهنده انواع آجر نما ، آجر نما سفال ، آجر نما لعابدار ، نسوز ، سنتي و.. در ايران 

صفحه ما را در اينستاگرام دنبال كنيد

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.