آجر نما

اطلاعات صنعتي

۷۴ بازديد

آجر نما

آجر نما يكي از برجسته ترين محصولات در انواع مصالح ساختماني به شمار مي روند ، چرا كه از ديرباز در صنعت ساختمان سازي به كار رفته است و بيشتر نماهاي بيروني و داخلي ساختمان ها ، بناهاي تاريخي ، مساجد ، تفرجگاه ها و… از آجر نما اصفهان براي زيباسازي و معماري خلاقانه بهره مي برند.به عنوان مثال اگر شما از منطقه اي مسكوني در حال گذر باشيد هنگام مشاهده ساختمان ها و برج ها و بناهاي مختلف ساخته شده در آن منطقه در وحله اول اين نماي بيروني ساختمان است كه در نگاه شما پديدار مي شود .

استفاده از جنس و رنگ و لعاب مناسب ، طرح و نقشه كشي ساختمان ، و آجر كاري اصولي و زيبا در نماكاري ساختمان ، باعث جلب توجه شما عزيزان خواهد شد. پس در حالت كلي بايد در انتخاب نوع آجر با طرح و رنگ مناسب ساختمان خود دقت لازم را به عمل آوريد. آجر نما در رنگ هاي گوناگون و طرح و نقش هاي متفاوت در مجموعه نوين نماي اصفهان عرضه مي شود .

انواع آجر نما اصفهان:

  • آجر سنتي يا دستي:معروف ترين آجر ها در دسته سنتي آجر هاي قزافي مي باشد توليد اين نمونه آجر ها به روش سنتي يا دستي انجام مي شود و به دليل طبيعي بودن آن و حفظ بافت سنتي بيشتر در بناها و ترميم ساختمان هاي قديمي استفاده مي شود.
  • آجر نما نسوز: اين دسته انواع مختلفي تشكلي شده از جمله » آجر نسوز شاموتي،آجر نما نسوز لعابي،آجر نسوز انگليسي،آجر نما نسوز قرمز،آجر نسوز آمريكايي
  • آجر نما شيل:آجر شيل امروزه به دليل قيمت مناسب و ثبات رنگ بالا طرفداران زيادي پيدا نموده است .
  • آجرنما خاك رس يا آجر سفال:از اين آجر بيشتر در ديوارچيني يا تيغه چيني استفاده مي شود و گاهي از ان در نماهاي ساختمان نيز  استفاده مي شود.
  • آجر نما طرح هلندي
  • اجر نما لعابي
  • آجر نما لفتون
  • آجر نما آنتيك

دلايل استفاده آجر نما اصفهان در پروژه هاي ساختماني

دلايل بسياز زيادي مي توان براي توجيه استفاده در پروژه هاي ساختماني ارائه نمود اولين دليل ،تامين زيبايي و نماي ظاهري مطلوب در ساختمان مي باشد هرچه ساختمان داراي نماي داخلي و بيروني شكيل تري باشد، خريدار را متمايل تر از قبل مي نمايد ،دليل دوم:استفاده آجر نما در پروژه هاي ساختماني موجب دوام و استحكام ساختمان مي شود به طوري كه هنگامي كه آجر نما را در نماي داخلي يا بيروني ساختمان استفاده نماييد ،به دليل نفوذ ناپذيري بالاي آجر ، ساختمان شما را در برابر فرسايش،آتش سوزي،نفوذ آب باران و يا مواد شيميايي در امان مي دارد.

دليل سوم:آجر هاي نما از لحاظ كيفيت و نوع استفاده تنوع بسياري داشته و در مواردي براي جلوگيري از نفوذ آتش به داخل ساختمان ، و يا استفاده از عايق صوتي ، و عايق حرارتي براي جلوگيري از اتلاف انرژي مي توان از آجر نما در ساختمان خود استفاده نماييد.


تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.